luni, 13 august 2012

Lacul Gura Apelor muntii Tarcu, Godeanu si Retezat - lacul Bistra

Traseu pe jos Lacul Gura Apelor - Lacul Bistra

Lacul Gura Apelor - muntii Godeanu, muntii Tarcu si muntii Retezat

Lacul Gura Apelor se gaseste la inretaierea muntilor Godeanu, Tarcu si a rezervatiei naturale din muntii Retezat. Cu aproximativ 2 - 3 zile inainte de a face traseul cu bicicleta in clisura Dunarii unde am vazut Cazanele Mari si Cazanele Mici dar si alte zone ale tarii importante din punct de vedere turistic cum ar fi Parcul National Domogled Valea Cernei care cuprinde lacul Prisaca si lacul Valea lui Iovan dar si cheile Corcoaiei, am facut un traseu de 2 zile de la lacul Gura Apelor pana la lacul Bistra. Lacul Bistra este locul de unde izvoreste raul Bistra care este unul dintre cei mai importanti afluenti ai raului Timis.
Traseul nostru a fost urmatorul - am plecat cu masina din orasul Calan pe 4 august (2012) am ajuns la lacul Gura Apelor (s-au taiat destul de multi copaci - brazi, iar lacul fiind secat din cauza vremii lacul arata ca o gaina fara pene) la confluenta celor 3 munti mentionati anterior destul de tarziu, aproximativ in jurul orei 17:30 / 18:00. Din pacate am depasit cu 3 km locul unde se gasea marcajul, asa ca am fost nevoiti sa mergem "pe bajbaite" prin padure, prin loc nemarcat o buna bucate de timp. :) Partea buna a fost ca am gasit multa zmeura. Am vazut si faptul ca se taiau copaci sanatosi, cei bolnavi nu erau taiati si asta la limita de rezervatie (in zona marcajului, la intoarcere nu se taia nimic). Am trecut prin padure asa cum am mentionat si mai pe inserate am reusit sa ajungem in pajistea alpina, gasind intr-un sfarsit traseul marcat am pus cortul si am campat - undeva in preajma varfului Boicu (2123 m), daca nu chiar pe varf. A doua dis de dimineata in jurul orei 06:30 ne-am trezit, la timp pentru a prinde rasaritul de soare. Unul dintre cele mai frumoase rasarituri de soare pe care le-am vazut :) .

Ne-am strans cortul si toate lucrurile si ne-am continuat drumul catre lacul Bistra (tinta finala) prin Saua Iepei, am trecut prin varful Custurii (Netis) langa taul Netis secat complet). Am trecut prin varfurile Bloju 2162 m si Pietru 2192 m. Pe drum am gasit si am mancat multe afine si merisor - Arnold unul dintre prietenii cu care am facut acest traseu ne-a spus ca merisorul elimina zaharul din sange, iar eu stiam ca merisorul contine foarte muta vitamina C. Pe o punga cu merisor (fructe deshidratate) pe care o cumparasem de la Kaufland scria ca acesta contine 200% DZR recomandata de vitamina C (sau ceva de genul acesta). Nu stiam ca aveam sa gasesc si pe munte merisor. Eu luasem aceste fructe merisorul si cu prunele deshidratate pentru traseul pe care il facusem catre manastirea Prislop (unde pe drum am gasit multe mure). Am ajuns la lacul Bistra destul de devreme, vremea era senina si calduroasa si intre timp, dupa ce am facut cateva poze am reusit sa facem si cateva varfuri care se gaseau in jurul lacului: varful Bistra 2163 m si varful Cununii 2083 m. La intoarcere am urmat traseul marcat si la drumul de langa Lacul Gura Apelor am urmat soseaua (care este intr-o stare nu prea buna - pana la baraj). Cu masina ne-am dat seama ca am gresit cu 3 km pana la drumul marcat, facand un calcul pana la baraj aveam 7 km. Traseul marcat este la distanta de 4 km, asta ca sa stiti daca doriti ca pe viitor sa faceti acest traseu. Una peste alta a fost un traseu foarte reusit pentru 2 zile de relaxare si odihna in aer liber.

Intretaierea celor 3 masive muntoase - muntii Godeanu - muntii Tarcu si rezervatia naturala Retezat  chiat in zona lacului Gura Apelor - mai sus pe harta in nord vedeti si lacul Bistra - locul de unde izvoreste raul Bistra - un important afluent al raului Timis
Intretaierea celor 3 masive muntoase - muntii Godeanu - muntii Tarcu si rezervatia naturala
Retezat  chiat in zona lacului Gura Apelor - mai sus pe harta in nord vedeti si lacul
Bistra - locul de unde izvoreste raul Bistra - un important afluent al raului Timis



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu