duminică, 15 iulie 2012

Traseu Deva, Simeria, Geoagiu, Sibot, Vintu de Jos, Sebes, Sugag, Taul Bistra, Lacul Oasa, Obarsia Lotrului, Pasul Urdele si varful Papusa la 7 km de Ranca TransAlpina

 Deva, Sebes, Sugag, lacul Oasa, Obarsia Lotrului, pasul Urdele, varful Papusa

Traseu cu bicicletele Deva - Sebes - Obarsia Lotrului, varful Papusa - TransAlpina

Harta traseu realizat pe bicicleta Deva - Sebes - Sugag - TransAlpina - lacul Oasa - Obarsia Lotrului - Pasul Urdele - varful Papusa 2165 m (mai aveam de coborat 7 km pana la Ranca) - retur Obarsia Lotrului - Petrosani - Calan - Simeria si Deva
Harta traseu realizat pe bicicleta Deva - Sebes - Sugag - TransAlpina - lacul Oasa -
Obarsia Lotrului - Pasul Urdele - varful Papusa 2165 m (mai aveam de coborat
7 km pana la Ranca) - retur Obarsia Lotrului - Petrosani - Calan - Simeria si Deva


Zilele astea adica de joi 12.07.2012 si pana sambata 14.07.2012 (de ziua de nastere a prietenului meu Oli cu care am facut acest traseu) am facut TransAlpina pornind din Deva.

Am plecat de pe data de 12.07.2012 din municipiul Deva (judetul Hunedoara) de la ora 17:40 din Deva. Am trecut prin orasul Simeria, satul Rapoltu Mare, Bobalna, Geoagiu sat - aici din pacate am ocolit ca sa intram in satul Gelmar, am ajuns in Aurel Vlaicu, Balomiru de Camp, am vazut monumentul cu tablitele de la Tartaria si ne-am apropiat la in jurul orei 10:05 minute la aproximativ 15 km de orasul Sebes (judetul Alba). Aici am intins cortul :) si am avut parte de un cer senin si am adormit pana la ora 06:20 minute, iar in 5 minte eram gata de plecare.
Ne-am continuat drumul a doua zi 13.07.2012, am trecut prin orasul Sebes si am iesit din oras pe strada Sorin Pavel si apoi pe Strada Valea Sebesului, am trecut apoi prin satele Petresti (prima fabrica de hartie din Romania construita de comunitatea sasilor), Sebesel, Sasciori, Capalna (pe google maps indica faptul ca intrasem deja pe TransAlpina), satul Martinie, a urmat apoi comuna Sugag, in dreapta am trecut pe langa muntii Sureanu, pe drum, pe o portiune de 8 km un domn cu un tractor si o remorca ne-a transportat :) am mai scapat astfel de o portiune de drum, asta pana la Taul Bistra.
am trecut de Lacul Tau Bistra, am trecut si am depasit in aceeasi zi Lacul Oasa, in zona barajului si a lacului Oasa privelistea este superba. Se vad padurile si intiderea apei foarte fain. Am depasit si am inceput urcusul nostru catre Pasul Urdele. Pe malul opus tot in zona Lacului Oasa am vazut manastirea Oasa. In aceeasi zi am ajuns la o distanta de aproximativ 7 - 10 km de Pasul Urdele. Am innoptat pe o zi care se anunta ploioasa, am intins cortul si ne-am pregatit. In timpul noptii am prins o ora si jumatate de ploaie cu tunete si fulgere, din fericire ploaia a tinut destul de putin si s-a oprit la fel cum a inceput. In drumul nostru am dat pe langa o stana, iar oamenii de la stana ne-am avertizat ca se anunta vreme urata si ca ar fi bine sa innoptam langa stana, dar cei patru caini ciobanesti mioritici care ne intampinasera de sosire nu prea ne-au dat ghes sa le urmam sfaturile :). Pana la urma lucrurile au iesit bine si am scapat ieftin.
Ziua a treia respectiv 14.07.2012 se anunta o zi frumoasa cu soare, un pic vant (la munte vantul este un pic mai puternic). Am mancat un pic am strans lucrurile si cortul si in aproximativ 2 - 3 ore am ajuns la Pasul Urdele (judetul Valcea), l-am depasit dupa care intre Pasul Urdele si varful Papusa (judetl Gorj) urmeaza cateva serpentine pe care se coboara si apoi la fel cateva serpentine destul de abrupte pe care se urca pe varful Papusa la o altitudine de 2165 m. Mai aveam de strabatut o distanta de aproximativ 7 km pana la Ranca (era o portiune pe care se cobora) ultima portiune din TransAlpina pe care nu am mai efectuat-o. De la Obarsia Lotrului pana la Ranca (cred) era o distanta de 29 km. De la intersectia cu Obarsia Lotrului - Ransa si Petrosani erau 28 de km. Ne-am intors pe drumul catre Obarsia Lotrului - portiune pe care am coborat-o strabatand-o relativ repede, apoi am urmat drumul catre orasul Petrosani (judetul Hunedoara) 28 de km. Pe o portiune de 6 km se urma, dar se merge si portiune drepte fara urcus, urmand ca pe diferenta de drum de 22 de km sa se coborare. Partea mai proasta, desi zona este frumoasa - defileul este strabatut de cheile Jietului si de raul cu acelasi nume, raul Jiet si am trecut si pe langa manastirea Jiet, este ca drumul este prost intretinut cu gropi si denivelari. Partea mai buna este ca el este mai putin circulat de masini, in comparatie cu TransAlpina. In caz ca va ganditi sa faceti acel traseu incercati pe cat posibil sa ajungeti in zona la sfarsitul saptamanii. Am vazut masini din toate colturile tarii. Am ajuns intr-un final asa cum spuneam in orasul Petrosani si am deviat de la straseul initial vreo 2 km si am facut un scurt popas la cateva rude ale prietenului meu (care isi serba ziua de nastere). Am plecat din Petrosani dupa o scurta pauza de vreo 30 de minute dupa ce am fost ospatati regeste de catre verii prietenului meu intr-o zona de vis la o altitudine de vreo 1000, langa cabana Rusu, care se gaseste chiar langa partia de ski din zona.
Am ajuns in Petrosani dupa acesta scurta pauza am facut de asemeni un scurt popas si am mancat o lubenita / un pepene rosu :). Apoi ne-am continuat traseul catre Calan / Oli, respectiv Deva eu. Am iesit din orasul Petrosani pe strada  Firma, am trecut prin satul Botani, satul Banita, am trecut pe langa cheile Crivadie (foarte frumoase), am trecut prin satul Crivadia, prin comuna Baru, satul Livadia, satul Pui, sat apartinand de comuna Baru, satul Rusor, satele Baiesti si Ohaba de sub Piatra, Ciopeia si inainte de a ajunge in Santamaria Orlea am facut la dreapta si am luat-o pe drumul judetean 668 catre Bucium Orlea, Bercu, Gantaga si inainte de a ajunge la Bretea Romana am iesit din nou  pe drumul international E79 inainte de Bretea Streiului, a urmat satul Rusi, satul Strei, orasul Calan, satul Batiz, satul Bacia si aici am luat-o pe scurtatura catre orasul Simeria prin Bacia, satul Tampa si am iesit in orasul Simeria. In Tampa am rugat cateva oameni sa-mi improspeteze portia de apa care-mi era pe sfarsite. Oamenii au fost foarte binevoitori si mi-au indeplinist rugamintea :) lucru pentru care le sunt profund recunoscator. Au urmat aproximativ 10 km de foc. Viteza cu care am rulat aceasta ultima distanta a fost probabil in jur de 20 - 25 km / ora. In jurul orei 21:15 ajungeam la intrarea in oras iar in urmatoarele 15 minute eram din nou acasa. In felul acesta un nou traseu, pe care ni l-am propus de la inceput a fost bifat. In curand o sa adaug si cateva poze.
P.S. - Am inteles ca o portiune de drum din TransAlpina este si in judetul Sibiu, desi nu stiu care anume. Am trecut pe langa 4 rauri mai importante din Romania, pe langa raul Mures (si Magura Uroiului - Simeria), pe langa raul Sebes, raul Lotru si raul Jiet catre traverseaza orasul Petrosani.

Vizualizare hartă mărită

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu