duminică, 22 iulie 2012

Traseu pe munte Rausor vf. Retezat vf. Varful Bucurei lacul Bucura lacul Stanisoara

Traseu de o zi in rezervatia naturala Retezat

Traseu pe munte Rausor vf. Retezat lacul Stanisoara

 Am reusit ca ieri 22 iulie 2012 sa facem o tura de o zi pe munte. Am plecat de la 4 fara 20 minute dimineata, cu masina din Deva, am ajuns in Calan si am luat 2 prieteni si am plecat catre statiunea Rausor, statiune care se gaseste in rezervatia naturala a parcului Retezat. In cadrul statiunii Rausor gasiti 2 partii de ski, o parie de ski pentru incepatori cu un nivel mai scazut de periculozitate si o partie mai lunga si mai noua (e construita de un an sau doi), cu un grad mai inalt de periculozitate.
In imediata apropiere a partiei de ski gasiti o varietatea de oferte de cazare la pensiuni si cabane, unele dintre ele punandu-va la dispozitie bucatarie, restaurant si sala de mese. Partie cea mica de ski dispune de un telescaun, la cea mare inca se lucreaza.
Am ajuns in statiunea Rausor in jurul orei 6 dimineata si am reusit ca in aproximativ 2 ore sa ajungem pe varful Retezat dupa ce am trecut pe langa taul Stevia. Urmatoarea noastra tinta a fost varful Bucura 1 sau varful Varful Bucurei, parca asa scria pe tablita, desi nu l-am putut localiza pe google maps. Am gasit doar varfurile Bucura 1 si Bucura 2.
Varful Retezat are o inaltime de 2485 m pe tablita asa scrie, pe google maps scrie 2482 m, varful Bucura 1 are o inaltime de 2433 m, in traseu urmatorul varf era, in aceeasi zi, varful Peleaga care are o inaltime de 2509 m, pe care am renuntat sa-l mai urcam, datorita faptului ca Joszi s-a simtit un pic obosit si am facut o scurta pauza la lacul Bucura, un lac situat la o altitudine de 2040 m, intins pe o suprafata de 8.9 ha dupa unii de 9 sau chiar 10 sau 11 ha dupa altii, avand o adancime maxima de 9 m.

Lacul Bucura detalii

"Suprafata lacului este de 8,90 ha, lungimea de 550 m și lățimea medie de 160 m, perimetrul de circa 1390 m. Lățimea maximă este de 225 m, iar volumul estimat este de 625.000 m³. Adâncimea maximă a apei lacului este de 15,5 m, în dreptul intrării Izvorului Pelegii în lac. Lacul este alimentat de 5 izvoare principale. Apa lacului deversează printr-un singur emisar ce o trimite spre Lacul Lia, cu un debit de aproximativ 250 l pe secundă. Populația piscicolă este autohtonă, în lac nefăcându-se populări artificiale."
Informatii preluate de pe wikipedia.org
Harta google maps din zona


Vizualizare hartă mărită

Langa lacul Bucura am facut o pauza mai mare, am mancat si ne-am odihnit aproximativ 2 ore. In zona era si vacute care pasteau :) . Semanau cu vacute din reclama de la ciocolata "Milka". Era sa uit, am vazut pe traseu, datorita faptul ca vantul batea cu putere din sud iar in fata noastra erau 5 - 6 capre negre, la o distanta de maxim 200 - 250 de m, din cauza faptului ca nu nea-m putut mirosi din cauza vantului, cum am specificat anterior, am putut sa le admiram pret de cateva minute, am reusit sa le fac si o poza. In curand sper sa adaug si cateva poze pe site / blog. Le-am vazut chiar in preajma varfului Retezat, prin zona am mai vazut si mai demult capre negre, dar niciodata asa de aproape ca acum.

In afara de caprele negre, de vacutele "Milka", in drumul de intoarcere catre Rausor, am trecut pe langa lacul Stanisoara situat la o altitudine de 1990 m cu cateva minute inainte de a ajunge la lac am vazut 3 marmote, intr-o prima vaza am auzit un zgomot foarte ascutit si lung, crezand ca in zona este vreun uliu sau vultur, de fapt cele 3 marmote tocmai se intindeau la soare, tot asa la vreo distanta de vreo 200 - 300 m departare de noi. Doar cateva minute am putut sa le vedem, sau ascuns destul de rapid. In zona lacului Stanisoara am vazut si o herghelie de cai de diferite culori, Desi erau mari erau foarte blanzi, Jozsi a mangaiat pe unul dintre ei iar un altul, un pic mai gelos s-a apropiat ca sa fie si el la randul lui mangaiat. Am urmat drumul catre cabana Pietrele iar apoi la intersectia dintre drumul catre cabana pietrele si statiunea Rausor l-am urmat pe cel din urma. Drumul a fost fara peripetii, a fost o tura excelenta de vara, desi a fost senin si soare marea majoritate a timpului am avut norocul cu faptul ca vremea a fost si racoroasa, mai ales pe munte. In Retezat resursele de apa se gasesc din abundenta ceea ce iarasi este un lucru bun, netrebuind sa carati cantitati mari de apa dupa voi, in caz ca va ganditi sa faceti un traseu similar. Pentru mine a fost suficient sa iau o sticla de un litru de apa, apa pe care mi-o improspatam periodic din izvoarele care se gasesc in Retezat. Totusi in comparatie cu alti ani se poate observa faptul ca seceta si-a spus, si isi spune cuvantul... din pacate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu